Javascript must be enabled for the correct page display

Vestigingsplaatskeuze en de percepties van succes; een kwalitatief onderzoek naar de mate van rationaliteit achter de vestigingsplaatskeuze en de percepties van succes, volgens de zelfstandige winkelier in de binnenstad van Groningen.

Wilms, M.C. (2015) Vestigingsplaatskeuze en de percepties van succes; een kwalitatief onderzoek naar de mate van rationaliteit achter de vestigingsplaatskeuze en de percepties van succes, volgens de zelfstandige winkelier in de binnenstad van Groningen. Master thesis.

[img]
Preview
Text
Eindversie_scriptie_Maxim_Wilms.pdf

Download (745kB) | Preview

Abstract

Succes van ondernemerschap wordt beïnvloed door de, op basis van gestelde doelen, percepties van succes. Daarnaast is in dit onderzoek onderzocht wat de invloed van vestigingsplaatskeuze op het succes van een onderneming is. Het bepalen van een geschikte locatie voor een onderneming wordt daarom bekeken vanuit verschillende locatie theorieën. Het onderzoek gaat over, en vanuit het perspectief van, zelfstandige ondernemers die actief zijn in de detailhandel in de binnenstad van Groningen. De kwalitatief onderzochte onderzoekspopulatie bestaat uit dertien respondenten. Concluderend kan gesteld worden dat de perceptie van succes voor de zelfstandige ondernemer in de binnenstad van Groningen wordt bepaald door het al dan niet halen van, op ambities gebaseerde, gestelde doelen. Concluderend over de invloed van de vestigingsplaatskeuze op het succes mag, met enige voorzichtigheid, worden aangenomen dat de bereikbaarheid, zichtbaarheid en de nabijheid van ongelijksoortige bedrijven in een binnenstad van invloed kunnen zijn op het succes van een onderneming.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Economic Geography
Supervisor: Brouwer, A.E. and Koster, S.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:24
Last Modified: 23 Apr 2020 05:24
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1128

Actions (login required)

View Item View Item