Claessen, R.Q.P. (2017) Het effect van het wegvallen van het studentenreisproduct op de mobiliteit van studenten. Bachelor thesis.
|
Text
BachelorthesisS2054280goed.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Studenten hebben uiterlijk vijf jaar recht op het studentenreisproduct. In die periode kunnen ze gratis, of met korting, gebruik maken van het openbaar vervoer in Nederland. Na die periode van vijf jaar komt dit prijsproduct te vervallen, maar is de opleiding nog niet per definitie afgerond. Aan de hand van de volgende hoofdvraag is onderzocht welke invloed het wegvallen van het studentenreisproduct heeft op de afwegingen die studenten maken bij het vormen van hun mobiliteitskeuze: “Welke afwegingen spelen een rol bij de mobiliteitskeuze van studenten na het vervallen van het studentenreisproduct?”. Daarbij is gekeken naar het reisgedrag ten tijde van de beschikbaarheid van het studentenreisproduct en daarna, naar de rol en de invloed van gewoontegedrag, maar ook naar het breken met gewoontegedrag en het ervaren daarvan. Opvallend was dat de meerderheid van de respondenten aangaf feitelijk met gewoontes te hebben gebroken, maar dit niet als zodanig te hebben ervaren.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Meijering, L.B. and Weitkamp, S.G. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:12 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:12 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/116 |
Actions (login required)
View Item |