Goodijk, J.D. (2017) Integratie in Amsterdam Noord. Auto overboord? Bachelor thesis.
|
Text
Goodijk_Jol_Opdracht_7_-_eindv_1.pdf Download (8MB) | Preview |
Abstract
Deze scriptie gaat over integratie tussen infrastructuur en ruimtelijke ontwikkeling in het Centrumgebied Amsterdam Noord. Het doel is om meer inzicht te krijgen in de integrale benadering die is gebruikt en de verwachte mobiliteitseffecten te onderzoeken. De hoofdvraag luidt: In hoeverre is het te ontwikkelen Centrumgebied Amsterdam Noord (CAN) te zien als een integraal project, en wat zijn de verwachte mobiliteitseffecten op de omgeving? De gebruikte methodes zijn: een literatuuranalyse, een documentenanalyse en diepte- interviews. Het CAN gebied heeft een integrale benadering tussen ruimte en infrastructuur. De integratie lijkt minder het geval dan verwacht. De interne integratie is goed, de externe integratie lijkt nog te kort te schieten. Voor de regio is het verwachte mobiliteitseffect dat de P+R bij station Noord intensief wordt gebruikt. De overstap op de metro wordt als goed alternatief gezien voor de auto. Op lokaal niveau wordt verwacht de fietsers en voetgangers zullen toenemen.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Spatial Planning and Design |
Supervisor: | Arts, E.J.M.M. and Willems, J.J. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:25 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:25 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1215 |
Actions (login required)
View Item |