Javascript must be enabled for the correct page display

Foodservices in winkelcentra

Olde Kalter, P.M.T. (2015) Foodservices in winkelcentra. Master thesis.

[img]
Preview
Text
Foodservices_in_winkelcentra_-_1.pdf

Download (7MB) | Preview

Abstract

Door de jaren heen is het consumptiegedrag sterk veranderd. Wereldwijde trends als verandering van levensstijl, het feit dat meer vrouwen werken, vergrijzing en de financiële crisis hebben ervoor gezorgd dat consumenten steeds vaker buiten de deur eten. Niet alleen het consumptiegedrag van de consument is sterk veranderd, zo ook het koopgedrag. Als gevolg van deze ontwikkelingen dreigen winkelcentra in de toekomst niet meer aan te sluiten op de vraag van consumenten. Ontwikkelaars en beleggers dienen hun strategie en winkelcentra op de veranderde vraag aan te passen om dalende rendementen te voorkomen. Uit de literatuur blijkt dat veel internationale retailontwikkelaars bij herontwikkeling van winkelcentra de focus leggen op foodservices. In dit onderzoek is gepoogd inzicht te verschaffen in de betekenis van foodservices binnen winkelcentra, te achterhalen welke effecten foodservices hebben op de prestatie van winkelcentra en welke strategieën gehanteerd kunnen worden in relatie tot foodservices om rendementen van winkelcentra te behouden

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Real Estate Studies
Supervisor: Jannette Walen, D. and Nozeman, E.F.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:26
Last Modified: 23 Apr 2020 05:26
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1336

Actions (login required)

View Item View Item