Javascript must be enabled for the correct page display

Recht doen aan verschillen tussen leerlingen in het voortgezet onderwijs: de Lindenborg te Leek. Een exploratief onderzoek naar de relaties tussen docent opvattingen en het belang van, de invloed van en het vermogen om recht te doen aan verschillen.

Bresser, Annemarie and van Campenhout, Gijs (2012) Recht doen aan verschillen tussen leerlingen in het voortgezet onderwijs: de Lindenborg te Leek. Een exploratief onderzoek naar de relaties tussen docent opvattingen en het belang van, de invloed van en het vermogen om recht te doen aan verschillen. Master thesis.

[img]
Preview
Text
BRESSER_en_VAN_CAMPENHOUT_-_Re_1.pdf

Download (553kB) | Preview

Abstract

In dit onderzoek wordt gekeken naar het recht doen aan verschillen tussen leerlingen en de variabelen die hierbij van invloed zijn op de (gepercipieerde) onderwijspraktijk van docenten. De afgenomen vragenlijst is gebaseerd op een onderzoeksmodel dat uitgaat van verschillende factoren die elkaar onderling beïnvloeden; enerzijds het aantal onderwijsjaren, de invloed van soorten verschillen op de dagelijkse onderwijspraktijk, het belang dat docenten hechten aan soorten verschillen en de mate waarin zij zichzelf in staat achten recht te doen aan soorten verschillen. Anderzijds spelen ook (persoonlijke en onderwijskundige) opvattingen van docenten een rol in de onderwijspraktijk, zoals docenten die zelf inschatten. Als laatste is ook gekeken naar randvoorwaarden die door de docenten belangrijk gevonden worden bij het recht (kunnen) doen aan verschillen. De vragenlijst, bestaande uit 41 vragen, is aan het eind van het schooljaar 2011 – 2012 afgenomen op rsg de Borgen te Leek, locatie de Lindenborg.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Lerarenopleiding Aardrijkskunde
Supervisor: Maandag, drs. D.W (Dik) and Eldering, drs. M.R.C. (Mark)
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:26
Last Modified: 23 Apr 2020 05:26
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1360

Actions (login required)

View Item View Item