Javascript must be enabled for the correct page display

De Impact van een Superstore

Kuiper, N. M. (2015) De Impact van een Superstore. Bachelor thesis.

[img]
Preview
Text
Bsc_Thesisv2_NielsKuiper_S2222_1.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

In deze thesis wordt onderzoek gedaan naar de impact van superstores op de detailhandelsstructuur in omliggende winkelgebieden en het eigen winkelgebied. Dit wordt gedaan aan de hand van een case study van Primark Alexandrium, dit is de eerste Primark in Nederland en werd geopend in 2009. Allereerst wordt er aan de hand van een theoretisch gedeelte gekeken naar de mogelijke impact van een superstore in Nederland. Uit het theoretisch kader volgt dat de impact van een superstore zowel negatief als positief kan zijn, wat zichtbaar wordt in het uit de markt drukken van winkeliers (de ‘exits’) of juist het aantrekken van winkeliers (de ‘entries’). In het tweede deel van deze thesis is een empirisch onderzoek uitgevoerd rondom de case study Primark Alexandrium. In een onderzoeksgebied van 5 km rondom de Primark wordt gekeken naar de ontwikkeling van de exits en de entries sinds de vestiging van de Primark in 2009.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Degree programme: Human Geography and Planning
Supervisor: van Duijn, M.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:27
Last Modified: 23 Apr 2020 05:27
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1424

Actions (login required)

View Item View Item