Javascript must be enabled for the correct page display

Cross channel winkelen: Wat is de toegevoegde waarde voor consumenten om zowel fysiek als online te winkelen?

Eefting, T.H. (2016) Cross channel winkelen: Wat is de toegevoegde waarde voor consumenten om zowel fysiek als online te winkelen? Bachelor thesis.

[img]
Preview
Text
ThomasEeftingOpdracht7Eindversie.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

In deze thesis wordt er kwantitatief onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde die consumenten ervaren bij het online en fysiek winkelen. In dit onderzoek gaat het alleen om ‘shopping goods’. Om zoveel mogelijk meningen van consumenten te krijgen is gekozen voor een kwantitatieve onderzoeksmethode aan de hand van een enquête. De belangrijkste resultaten zijn dat de sfeer en service de sterkste punten zijn van een fysieke winkel vergeleken het online winkelen. Het online winkelen wordt vooral gewaardeerd, omdat het volgens de consumenten vaker een betere prijs aanbiedt en de meningen van andere klanten goed te overzien zijn. Desondanks blijft de voorkeur toch sterk bij het fysieke winkelen. Slechts 10,6% van de respondenten gaf aan het liefst online te winkelen. Ook winkelt de consument vaker bij een fysieke winkel dan bij een online winkel.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Degree programme: Human Geography and Planning
Supervisor: Kampen, P.R. van and Sijtsma, F.J.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:29
Last Modified: 23 Apr 2020 05:29
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1575

Actions (login required)

View Item View Item