Vaneker, K. (2014) De positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel. Bachelor thesis.
|
Text
Opdracht_8_Eindversie_incl_ver_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In het onderzoek wordt getracht om de positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel te verduidelijken. Een indeling van Groningse weekmarkten wordt geanalyseerd, waaruit grote en kleine markten naar voren komen. Met behulp van interviews en enquêtes worden onder meer profielen van marktbezoekers en –verkopers opgesteld, waaruit blijkt er sprake is van over representatie van de oudere leeftijdscategorieën bij marktbezoekers. Eveneens is er aandacht besteed aan de motivaties tot marktbezoek, de plaats van producteigenschappen daarin en de relatie tussen markten en supermarkten. Niet de prijs, maar productkwaliteiten en de sociale ervaring zijn de belangrijkste redenen voor marktbezoek. De relatie met supermarkten blijkt niet alleen te bestaan uit concurrentie, maar ook uit complementariteit.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Groote, P. and Druijven, P.C.J. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:32 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:32 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1817 |
Actions (login required)
View Item |