Beer, Martijn (2013) De kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Master thesis.
|
Text
Scriptie_Martijn_Beer_s2226278.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In wetenschappelijke studies is onderzoek gedaan naar de invloed van de kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Dipasquale en Wheaton (1996) beschrijven hoe de waarde tot stand komt. Christaller (1933) geeft in zijn ‘Central place theory’ een verklaring voor het ontstaan van een kerngrootte. Hij gaat ervan uit dat consumentenpreferenties ervoor zorgen dat er verschillen ontstaan in kerngroottes. Aangezien de kerngrootte direct verband houdt met het succes van een stabiele belegging (Vastned 2011), lijkt dit een logische keus met betrekking tot een onderzoek. Dit onderzoek richt zich op de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed. Daarnaast zijn een aantal interessante invalshoeken bestudeert met betrekking tot de invloed van toerisme en cultuur op de waarde. De kern van dit onderzoek is in vraagstelling als volgt geformuleerd: Wat is de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed?
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Real Estate Studies |
Supervisor: | Vlist, A.J. van der |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:32 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:32 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1868 |
Actions (login required)
View Item |