Bennen, E.R (2012) Place-making door migranten ondernemingen in Groningen. Bachelor thesis.
|
Text
bachelorthesis.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Immigranten ondernemingen hebben gezorgd voor steeds meer verschillende smaken en geuren. Verschillende culturen worden steeds meer zichtbaar in het huidige straatbeeld. Het centrale thema in dit onderzoek is place-making door migranten ondernemingen in Groningen. Door middel van de case study van de Turkse winkel en Halal slagerij wordt duidelijk dat het een droom kan zijn om een eigen onderneming op te zetten, naast het in voorgaand onderzoek vaak genoemde economische motief. Op deze manier heeft men de mogelijkheid om geliefde producten van ‘thuis’ te verkopen. De huidige globalisering en de hiermee gepaarde nieuwsgierigheid naar andere culturen zorgt voor een groei van Nederlandse klanten. Voedsel maakt een cultuur immers uniek. Nazar draagt uiteindelijk bij aan een divers, multicultureel en kleurrijk straatbeeld.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Bailey, A. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:35 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:35 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2143 |
Actions (login required)
View Item |