Javascript must be enabled for the correct page display

Het functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden.

Siebert, Otto Wiecher (2011) Het functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden. Master thesis.

[img]
Preview
Text
Masterthesis_Wietse_Siebert.pdf

Download (11MB) | Preview

Abstract

Vanuit de vraag en behoefte van Goudappel Coffeng BV om hun kennis en inzicht te vergroten in het functioneren van winkelgebieden, hen ik onderzoek gedaan naar de attractie factoren van winkelgebieden. Als basis voor het onderzoek heb ik gebruik gemaakt van de gegevens uit het koopstromen onderzoek Randstad 2004. Met behulp van een meervoudige regressieanalyse is het verband onderzocht tussen de kenmerken van de winkelgebieden en de waardering van de consument, de subjectieve variabelen, onderverdeeld in:  Compleetheid winkelaanbod  Sfeer & uitstraling winkelgebied  Bereikbaarheid per openbaar vervoer  Bereikbaarheid per auto  Parkeer mogelijkheden  Parkeertarief Resultaat De variabelen ‘aanbod m2 groep 22’ en ‘waardering sfeer & uitstraling’ zijn de grootste verklarende variabelen voor de attractiviteit. De uitkomst geeft daarmee een ‘traditioneel beeld’, de consument komt vanuit een behoefte en kiest voor een winkelgebied die daar het beste in voorziet.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Real Estate Studies
Supervisor: Nozeman, Prof. dr. E.F. and Scheerder, drs. G.F.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:37
Last Modified: 23 Apr 2020 05:37
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2238

Actions (login required)

View Item View Item