Homrighausen, J.R. (2014) De Invloed van de Ruimtelijke Inrichting op het Fietsgedrag van Groningse Studenten. Bachelor thesis.
|
Text
Bachelorscriptie_definitief_JR_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In dit onderzoek wordt antwoord gegeven op de vraag hoe de ruimtelijke inrichting van fietsroutes van invloed is op het fietsgebruik van studenten. Zeven aspecten van de ruimtelijke inrichting worden door literatuur als meest relevant bestempeld om fietsgebruik te beïnvloeden: veiligheid, doorstroming, continuïteit, reistijd, interactie, kruisende verkeersstromen en comfort. Een enquête heeft de aspecten onder Groningse studenten getoetst, een interview is afgenomen voor de beleidsvisie. Op tevredenheid scoren comfort en veiligheid hoog en drukte laag. Comfort en aantal en duur van stopmomenten hebben relatief weinig invloed. Veiligheid is nauwelijks van belang. Gronings beleid is al gericht op het uitbreiden van fietsinfrastructuur, minder aandacht is er voor aantal en duur van stopmomenten. Hier op focussen samen met de comfort leidt tot een hoogwaardig fietsnetwerk waardoor de tevredenheid en het fietsaandeel zal toenemen.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Spatial Planning and Design |
Supervisor: | Trell, E.M. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:39 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:39 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2454 |
Actions (login required)
View Item |