Woltjer, L. (2016) Van Beleving naar Beweging. Bachelor thesis.
|
Text
20160624_L.Woltjer_S2342294_Va_1.pdf Download (24MB) | Preview |
Abstract
De keuze voor het gebruik van de auto is deels door de ruimtelijke inrichting aantrekkelijker dan de keuze voor het gebruik van de fiets. Door planologie als hulpmiddel in te zetten om de keuze voor de fiets aantrekkelijker te maken, kan er winst worden behaald op het gebied van duurzame en gezonde mobiliteit. De factoren die de aantrekkelijkheid van fietsen en de vorming van een positieve landschapsbeleving bepalen kunnen worden aangestuurd door middel van beleid, maar blijven uiteindelijk persoonsgebonden. Zowel in de omgevingsvisie als in het fietsbeleid van de Provincie Groningen wordt aangestuurd op het behoud van belevingswaarde, maar niet op verbetering. Terwijl een positieve landschapsbeleving een positieve fietsbeleving juist kan stimuleren. Daarom kan het voor de ontwikkeling van aantrekkelijke fietsroutes interessant zijn om aandacht te besteden aan de aantrekkelijkheid van het omliggende landschap om zo een positieve landschapsbeleving te stimuleren en daarmee een over het algemeen positievere fietsbeleving.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Nieker, F. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:42 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:42 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2722 |
Actions (login required)
View Item |