Boer, J. de (2014) Toerisme en identiteit in Friesland: De invloed van Friese identiteiten op bestemmingskeuze van vaste gasten en tijdelijke toeristen. Master thesis.
Text
Eindversie_masterthesis.doc Download (926kB) |
Abstract
Toeristen komen vanwege veel verschillende redenen naar een gebied voor een vakantie. Één daarvan kan zijn de identiteit of het imago van een bestemming. Deze thesis onderzoekt welke identiteit(en) toeristen aan Friesland toekennen en in hoeverre deze Friese identiteit(en) invloed hebben op de keuze van toeristen voor Friesland als bestemming. Bovendien wordt gekeken worden of dit verschilt voor vaste en tijdelijke campinggasten. Data is verzameld door middel van het afnemen van enquêtes onder gasten op campings in het Friese Merengebied. Uit het onderzoek is gebleken dat Friese identiteiten een rol spelen bij het kiezen voor Friesland als bestemming. De kenmerkendheid van een aspect voor een gebied beïnvloedt het belang ervan bij het kiezen van een bestemming. Verder is gebleken dat voor vaste gasten plaatsidentiteiten belangrijker zijn bij het kiezen voor Friesland als bestemming dan voor tijdelijke toeristen.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Cultural Geography |
Supervisor: | Haartsen, T. and Jeuring, J. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:42 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:42 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2742 |
Actions (login required)
View Item |