Wolde, H. ten (2015) De ruimtelijke consequenties van online boodschappen doen. Bachelor thesis.
|
Text
Bachelor_scriptie_Harm_ten_Wolde.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Onderzoek wijst uit dat het onlineverkoopkanaal groeit. De effecten van e-commerce zijn nog niet bekend. De online markt voor levensmiddelen zoals boodschappen is relatief klein. Ook de online diensten die door supermarkten worden aangeboden zijn relatief laat op gang gekomen. Toch ontstaan nieuwe diensten. Of die diensten invloed hebben op de ruimtelijke ordening is onbekend. Literatuur en data is onvoldoende om relaties te leggen tussen verschijnselen zoals veranderende locatiekeuzes en mobiliteit, en de groei e-commerce. In dit onderzoek wordt aan de hand van vier drijvende krachten; technologische, maatschappelijke, politieke en economische ontwikkelingen, onderzocht of de groei van e-commerce van supermarkten effect heeft op ruimtegebruik en gevolgen heeft voor de ruimtelijke ordening. Ook wordt mogelijke toekomstige ontwikkelingen uiteengezet in de vorm van drie scenario’s, met het doel wetenschappelijk advies te kunnen geven aan beleidsmakers.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Spatial Planning and Design |
Supervisor: | Van Kann, F.M.G. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:43 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:43 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2815 |
Actions (login required)
View Item |