Latuputty, S P (2012) Place-making in de Toko Semarang, een case study over de rol van de "thuiscultuur" in een Indonesische onderneming. Bachelor thesis.
|
Text
Final_Version_Bachelorthesis_s_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Deze bachelorthesis is een onderzoek in de vorm van een case study naar de rol van de Indonesische cultuur in een Indonesische onderneming in Groningen, Nederland. Met name het gebruik van place-making in deze migrant entrepreneurship wordt nader onderzocht onder de hoofdvraag: "Op welke manieren wordt place-making toegepast in de Toko Semarang?" Hiervoor zijn voornamelijk kwalitatieve onderzoeksmethoden gebruikt. Het onderzoek bevat drie diepte-interviews, twee observaties en gebruik van fotografisch materiaal. Daarnaast is een literatuuronderzoek opgezet, om het theoretische kader van het onderzoek te vormen. Uit resultaten blijkt dat de onderneming is opgezet door een eerste generatie Indonesische migrant, die Indonesië als zijn "thuis"beschouwd. place-making komt in veel aspecten voor; Indonesisch personeel, cultuurobjecten bekleden de onderneming en er wordt Indonesisch gesproken. Geconcludeerd kan worden dat er bij de ondernemer sprake is van Topophilia, Sense of Place en Territoriality. Place-making wordt zowel voor klant als eigen doeleinden ingezet.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Bailey, A |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:45 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:45 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2955 |
Actions (login required)
View Item |