Haan, P. (2013) Het effect van een supermarkt op de overige bedrijvigheid in een dorp. Bachelor thesis.
|
Text
Paul_Haan_Bachelorscriptie.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Wat is het effect van een supermarkt in een dorp op de overige bedrijvigheid in het dorp? Deze vraag is beantwoord door theorieën over multi-purpose shopping en reistijden naar voorzieningen te vergelijken met de resultaten van een aantal enquêtes. Aan de hand van de enquêtes in het dorp Sleen (Dr.) kan worden gezegd dat in Sleen een relatie is tussen de aanwezigheid van een supermarkt en de klandizie van de overige winkels in het dorp. In Sleen bezocht 45 procent van de klanten van de supermarkt hiernaast minimaal één andere winkel in het dorp. Door de enquêtes met de theorieën te vergelijken kan worden gezegd dat, voor dorpen met ongeveer dezelfde omstandigheden als Sleen, een supermarkt positieve effecten heeft op het aantal klanten van de overige winkels in het dorp.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Strijker, D. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:46 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:46 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3084 |
Actions (login required)
View Item |