Boer, J.C. de (2009) Vastgoedconcepten in de woningbouw. Dragen vastgoedconcepten bij aan een beter verkoopresultaat? Master thesis.
|
Text
scriptie_J.C._de_Boer.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In de wereld van projectontwikkeling en vastgoed laait regelmatig de discussie op die gaat over marketing in de projectontwikkeling. Er wordt door verschillende experts gesteld dat marketing eerder in het projectontwikkelingsproces moet worden opgenomen en een belangrijkere rol moet gaan spelen. Marketing wordt nog steeds gezien als het ondergeschoven kindje. Dit terwijl de markt is veranderd en er een verschuiving heeft plaatsgevonden van een aanbodgerichte markt naar een vraaggerichte markt. De focus moet tegenwoordig liggen op een consumentgerichte benadering. Door bepaalde concepten te ontwikkelen kan worden ingespeeld op deze ontwikkeling. De conceptuele ontwikkeling van projecten is in feite een marketinginstrument. Door projecten als een bepaald concept aan te bieden hopen ontwikkelaars meer te kunnen verkopen, een sneller verkoopproces te realiseren waardoor eerder kan worden begonnen met de daadwerkelijke bouw. Een interessante vraag is of dit ook daadwerkelijk het geval is.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Real Estate Studies |
Supervisor: | Stijnenbosch, M. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:17 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:17 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/506 |
Actions (login required)
View Item |