Groen, J.G. (2014) De rol van sport op de imagoverandering van een stad. Bachelor thesis.
|
Text
Bachelorscriptie_Herkansing_Ei_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Sport kan de manier waarop steden door mensen worden ervaren beïnvloeden. Ook kan het door citymarketing gebruikt worden om haar doelen te bereiken. In dit onderzoek is gekeken naar de rol die sport heeft op het imago wat bewoners van Zwolle ervaren. Er is een focus gelegd op interne citymarketing, omdat dit door onder andere Hospers gezien wordt als belangrijker dan het aantrekken van nieuwkomers. Op basis van interviews en een focusgroep is de data verzameld onder de respondenten. Het intern imago wat door bewoners wordt ervaren wordt door sport, en met name het sportsucces van onder andere PEC Zwolle de laatste jaren positief beïnvloed. Sport speelt echter bij de projectie van het extern imago door onder andere Zwolle Marketing geen belangrijke rol, alleen PEC Zwolle wordt gebruikt voor naamsbekendheid.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Campenhout, G. van |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:17 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:17 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/519 |
Actions (login required)
View Item |