Javascript must be enabled for the correct page display

De rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling

Miedema, A.C. (2016) De rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling. Master thesis.

[img]
Preview
Text
Masterthesis_De_rol_van_place__1.pdf

Download (5MB) | Preview

Abstract

Dit is een evaluatief casestudy onderzoek naar de rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling. De hoofdvraag van dit onderzoek luidt: Wat zijn de belangrijkste factoren van place branding om tijdelijke organische gebiedsontwikkeling te ondersteunen en aan te jagen? Er zijn drie cases onderzocht: het Open Lab Ebbinge in Groningen, de Wagenwerkplaats in Amersfoort en Zandfoort aan de Eem in Amersfoort. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat met name open communicatie en goede samenwerking met bewoners, gebruikers, ondernemers, de grondeigenaar en de gemeente van belang zijn. Vooral de relatie met de gemeente is van groot belang. Gemeenten kunnen tijdelijke organische gebiedsontwikkeling faciliteren en stimuleren door middel van place branding. Een gezamenlijke visie op het gebied is hierbij erg belangrijk. Wanneer gemeente en initiatiefnemers hetzelfde doel voor ogen hebben, kunnen ze hun krachten bundelen. Tevens kunnen gemeenten tijdelijke organische gebiedsontwikkeling gebruiken als een onderdeel van place branding.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Society, Sustainability and Planning (MSc Socio-spatial Planning)
Supervisor: Rauws, W.S.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:17
Last Modified: 23 Apr 2020 05:17
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/562

Actions (login required)

View Item View Item