Engelbert van Bevervoorde, Matthijs (2013) Fair trade versus Food miles. Bachelor thesis.
|
Text
Matthijs_Scriptie_Fair_trade_v_1.pdf Download (540kB) | Preview |
Abstract
In deze thesis wordt onderzocht of consumenten kiezen voor fair trade producten of milieubewuste producten. De laatste tijd is een discussie ontstaan over het aantal food miles op fair trade producten. De food miles moeten volgens milieubewuste consumenten verminderd worden. Dit betekent tevens dat fair trade producten als milieuonvriendelijk naar voren komen. Door middel van een enquête en een interview met Max Havelaar wordt gekeken of deze tegenstelling daadwerkelijk leeft onder consumenten en fair trade organisaties. Volgens onderzoekers kunnen consumenten helemaal geen bewuste keuze maken door het gebrek aan kennis. Dit onderzoek zal uitwijzen of het gebrek aan kennis één van de oorzaken van deze tegenstelling is.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Druijven, P.C.J. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:21 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:21 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/911 |
Actions (login required)
View Item |