eprintid: 1252 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/12/52 datestamp: 2020-04-23 05:25:48 lastmod: 2020-04-23 05:25:48 status_changed: 2020-04-23 05:25:48 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Bruinsma, R. title: Locatie specialisme in de supermarktbranche: welke locatiekenmerken bepalen het succes van een supermarkt ispublished: pub full_text_status: public abstract: In dit onderzoek wordt er gekeken naar de relatie tussen de vloerdruk van 798 Albert Heijn supermarkten en een viertal groepen van kenmerken, gebaseerd op de analyses van een aantal meervoudige lineaire regressies. Tevens wordt er gekeken naar structurele verschillen tussen winkels in stedelijke en in niet stedelijke gebieden. Er wordt daarbij gebruik gemaakt van unieke data en dit onderzoek zal daarmee onderscheidend zijn aan de eerder gedane onderzoeken. De resultaten tonen daarbij uitkomsten aan die afwijkend zijn aan de bestaande wetenschappelijke literatuur. Deze uitkomsten kunnen worden toegepast in het beleid van supermarktondernemers. date: 2015 date_type: published thesis_type: master degree_programme: VG tutors_name: Daams, M.N. keywords_local: Concurrentie keywords_local: Omgeving keywords_local: Demografisch keywords_local: Lineaire regressie keywords_local: Vloerdruk keywords_local: Vastgoed specifiek language_iso: nl titleorder: Locatie specialisme in de supermarktbranche: welke locatiekenmerken bepalen het succes van een supermarkt dbi: 5566eddadd615 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/VG/2015/rbruinsmas/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-5566eddadd615.xml date_issued: 2015-01-01 description_company: Ahold Real Estate & Construction citation: Bruinsma, R. (2015) Locatie specialisme in de supermarktbranche: welke locatiekenmerken bepalen het succes van een supermarkt. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1252/1/Scriptie_definitief_Rick_Bruin_1.pdf