eprintid: 1514 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/15/14 datestamp: 2020-04-23 05:28:38 lastmod: 2020-04-23 05:28:38 status_changed: 2020-04-23 05:28:38 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Dijkstra, E.T.A. title: Adaptiviteit in het Fietsparkeerbeleid ispublished: pub full_text_status: public abstract: Verschillende steden in Nederland kampen met problemen rondom fietsparkeren door beperkte ruimte in binnensteden. Wild geparkeerde fietsen in steden zorgen voor verminderde leefbaarheid en bereikbaarheid. Het probleem is moeilijk te controleren doordat het gedrag van mensen onvoorspelbaar is en doordat de fietsmarkt zich snel ontwikkelt. Adaptieve planning is een opkomend begrip in de wetenschap. Adaptieve planning neemt onzekerheid over de toekomst van ontwikkelingen als uitgangspunt. Het doel van het hier beschreven onderzoek is het in kaart brengen hoe het adaptief vermogen van steden vergroot zou kunnen worden, om op een adaptieve manier een bijdrage te leveren aan het terugdringen van de fietsparkeerproblematiek. date: 2020 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: TP tutors_name: Roo, G. de keywords_local: Fietsparkeerbeleid keywords_local: Adaptiviteit language_iso: nl titleorder: Adaptiviteit in het Fietsparkeerbeleid dbi: 5e43cfe959f65 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/TP/2020/etadijkstra/ import_source_file: theses-frw-20200422132455-5e43cfe959f65.xml date_issued: 2020-01-01 description_company: Rijksuniversiteit Groningen citation: Dijkstra, E.T.A. (2020) Adaptiviteit in het Fietsparkeerbeleid. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1514/1/Scriptie_definitief_ElsDijkstr_1.pdf