eprintid: 1521 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/15/21 datestamp: 2020-04-23 05:28:42 lastmod: 2020-04-23 05:28:42 status_changed: 2020-04-23 05:28:42 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Zande, K.M. van der title: Sport als stadspromotor ispublished: pub full_text_status: public abstract: Het doel van het onderzoek is erachter komen hoe het imago van een stad kan worden beïnvloed en welke rol sport inneemt in het vermarkten van dit imago. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat sport wel degelijk een rol zou kunnen spelen in het vermarkten van het imago van een stad, maar dat dit sterk afhankelijk is van de keuzes die gemaakt worden door de stadsmarketeer. Deze keuzes betreffen voornamelijk de doelgroep die bereikt moet worden en het imago dat bij deze doelgroep bekend is/wordt. Sport kan alleen een bijdrage leveren aan de citymarketing wanneer doelgroep en bereik van het evenement en de stad overeenkomen. In Groningen is dat op dit moment niet het geval met de 4 Mijl. date: 2014 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Campenhout, G. van keywords_local: Evenementen keywords_local: Sport keywords_local: Citymarketing keywords_local: Imago keywords_local: Media language_iso: nl titleorder: Sport als stadspromotor dbi: 53f5d5b14f4ea imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2014/kmvanderzande/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-53f5d5b14f4ea.xml date_issued: 2014-01-01 description_company: RUG citation: Zande, K.M. van der (2014) Sport als stadspromotor. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1521/1/Kim_van_der_Zande_-_Scriptie_-_1.pdf