eprintid: 1561 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/15/61 datestamp: 2020-04-23 05:29:09 lastmod: 2020-04-23 05:29:09 status_changed: 2020-04-23 05:29:09 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Jong, H.E. de title: Citymarketing: Televisieseries als Marketingmiddel ispublished: pub full_text_status: public abstract: Film-induced Tourism is een opkomende markt in de toeristische sector. Het gaat hierbij om mensen die plaatsen bezoeken die voorkomen in films en televisieseries. Steeds meer televisieseries worden specifiek in één plaats opgenomen en krijgen daarbij ook steun van de stad, in financiële of logistieke vorm. In dit onderzoek is gebleken dat deze vorm van citymarketing steeds vaker voorkomt en ook zeer lucratief kan zijn voor gemeentes. Het laten opnemen van een serie kan, met een goede promotie, een stad in het gunstigste geval meer dan 3,4 miljoen euro per jaar opleveren, zoals bij Flikken in Gent. Uiteindelijk is het opnemen van een serie goed voor een beter imago van de stad maar ook goed voor de economie van de stad, dit is onder andere gebleken uit de uitkomsten voor Flikken in Maastricht en Aspe in Brugge. date: 2010 date_type: published thesis_type: master degree_programme: EG tutors_name: Meester, W.J. keywords_local: Flikken Maastricht keywords_local: Aspe Brugge keywords_local: Flikken Gent keywords_local: Product Placement keywords_local: Film- induced Tourism keywords_local: Televisieseries keywords_local: Citymarketing keywords_local: Economische impact language_iso: nl titleorder: Citymarketing: Televisieseries als Marketingmiddel dbi: 4bf67bbd43867 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/EG/2010/hedejong/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-4bf67bbd43867.xml date_issued: 2010-01-01 citation: Jong, H.E. de (2010) Citymarketing: Televisieseries als Marketingmiddel. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1561/1/Citymarketing_Televisieseries__1.pdf