%T Cross channel winkelen: Wat is de toegevoegde waarde voor consumenten om zowel fysiek als online te winkelen? %X In deze thesis wordt er kwantitatief onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde die consumenten ervaren bij het online en fysiek winkelen. In dit onderzoek gaat het alleen om ‘shopping goods’. Om zoveel mogelijk meningen van consumenten te krijgen is gekozen voor een kwantitatieve onderzoeksmethode aan de hand van een enquête. De belangrijkste resultaten zijn dat de sfeer en service de sterkste punten zijn van een fysieke winkel vergeleken het online winkelen. Het online winkelen wordt vooral gewaardeerd, omdat het volgens de consumenten vaker een betere prijs aanbiedt en de meningen van andere klanten goed te overzien zijn. Desondanks blijft de voorkeur toch sterk bij het fysieke winkelen. Slechts 10,6% van de respondenten gaf aan het liefst online te winkelen. Ook winkelt de consument vaker bij een fysieke winkel dan bij een online winkel. %A T.H. Eefting %L theses_frw1575 %D 2016