eprintid: 1720 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/17/20 datestamp: 2020-04-23 05:31:00 lastmod: 2020-04-23 05:31:00 status_changed: 2020-04-23 05:31:00 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Harleman, S.W. title: De gevolgen van internetwinkelen voor de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt ispublished: pub full_text_status: public abstract: Door de opkomst vanaf 1994 van de commerciƫle mogelijkheden van het internet in Nederland is er veel veranderd. Tegenwoordig heeft bijna iedereen in Nederland toegang tot internet, bijna driekwart van alle Nederlanders heeft wel eens aankopen gedaan via het internet. De afgelopen jaren zijn de bestedingen via internet explosief gestegen. In 2010 werd er al voor 3,97 miljard besteed aan productaankopen via internet. Het is nog niet duidelijk welke gevolgen het kopen via internet met zich meebrengt voor de winkelmarkt. Het doel van dit onderzoek is dan ook om inzicht te krijgen in de gevolgen van het internetwinkelen op de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt. date: 2011 date_type: published thesis_type: master degree_programme: VG tutors_name: Nozeman, prof. dr. E.F. keywords_local: ontwikkelaars keywords_local: consument keywords_local: internetwinkelen keywords_local: winkelmarkt keywords_local: ruimtebehoefte keywords_local: beleggers keywords_local: gevolgen keywords_local: toekomst language_iso: nl titleorder: gevolgen van internetwinkelen voor de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt dbi: 4e787e59dbbd1 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/VG/2011/swharleman/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-4e787e59dbbd1.xml date_issued: 2011-01-01 citation: Harleman, S.W. (2011) De gevolgen van internetwinkelen voor de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1720/1/Masterthesis_S.W._Harleman.pdf