eprintid: 1817 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/18/17 datestamp: 2020-04-23 05:32:05 lastmod: 2020-04-23 05:32:05 status_changed: 2020-04-23 05:32:05 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Vaneker, K. title: De positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel. ispublished: pub full_text_status: public abstract: In het onderzoek wordt getracht om de positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel te verduidelijken. Een indeling van Groningse weekmarkten wordt geanalyseerd, waaruit grote en kleine markten naar voren komen. Met behulp van interviews en enquêtes worden onder meer profielen van marktbezoekers en –verkopers opgesteld, waaruit blijkt er sprake is van over representatie van de oudere leeftijdscategorieën bij marktbezoekers. Eveneens is er aandacht besteed aan de motivaties tot marktbezoek, de plaats van producteigenschappen daarin en de relatie tussen markten en supermarkten. Niet de prijs, maar productkwaliteiten en de sociale ervaring zijn de belangrijkste redenen voor marktbezoek. De relatie met supermarkten blijkt niet alleen te bestaan uit concurrentie, maar ook uit complementariteit. date: 2014 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Groote, P. tutors_name: Druijven, P.C.J. keywords_local: markten keywords_local: detailhandel keywords_local: weekmarkten keywords_local: marktbezoekers language_iso: nl titleorder: positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel. dbi: 5315a87bc1a2b imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2014/kVaneker/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-5315a87bc1a2b.xml date_issued: 2014-01-01 description_company: Rijkuniversiteit Groningen citation: Vaneker, K. (2014) De positie van Groningse weekmarkten in de detailhandel. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1817/1/Opdracht_8_Eindversie_incl_ver_1.pdf