eprintid: 1833 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/18/33 datestamp: 2020-04-23 05:32:15 lastmod: 2020-04-23 05:32:15 status_changed: 2020-04-23 05:32:15 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Hagendoorn, K.D. title: De afslag naar een succesvolle P+R voorziening ispublished: pub full_text_status: public abstract: Een P+R dient de overstap van de auto naar het OV te verbeteren. Om ervoor te zorgen dat een automobilist gebruik gaat maken van een P+R spelen een aantal factoren een rol. Hier valt onderscheid te maken tussen externe factoren als persoonlijke eigenschappen en reisomstandigheden. Daarnaast spelen de kenmerken van de bestemming een rol bij de keuze voor P+R, auto of OV. Echter de belangrijkste zijn de factoren die vallen onder de kwaliteit van de P+R voorziening en de kwaliteit van het aansluitende OV. Uit onderzoek is gebleken dat voor de kwaliteit van de P+R en van het aansluitende OV veiligheid en betrouwbaarheid een noodzakelijke randvoorwaarde is voor het welslagen van een P+R. Daarna komen de factoren die vallen onder achtereenvolgens snelheid en reis, gemak, comfort en beleving aan bod. Veiligheid en betrouwbaarheid, snelheid en reis en gemak zijn dissatisfiers en generiek. Comfort en beleving zijn satisfiers en zijn specifiek. date: 2010 date_type: published thesis_type: master degree_programme: SP tutors_name: Tillema, tutors_name: dr. ir. Taede, keywords_local: reizigerswensen keywords_local: haalbaarheid keywords_local: klantwensenpiramide keywords_local: P+R keywords_local: Parkeer plus Reis language_iso: nl titleorder: afslag naar een succesvolle P+R voorziening dbi: 4c9213388487c imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/Plan/2010/edhagendoorn/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-4c9213388487c.xml date_issued: 2010-01-01 description_company: DHV citation: Hagendoorn, K.D. (2010) De afslag naar een succesvolle P+R voorziening. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1833/1/Masterthesis_Planologie.pdf