relation: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1868/ title: De kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. creator: Beer, Martijn description: In wetenschappelijke studies is onderzoek gedaan naar de invloed van de kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Dipasquale en Wheaton (1996) beschrijven hoe de waarde tot stand komt. Christaller (1933) geeft in zijn ‘Central place theory’ een verklaring voor het ontstaan van een kerngrootte. Hij gaat ervan uit dat consumentenpreferenties ervoor zorgen dat er verschillen ontstaan in kerngroottes. Aangezien de kerngrootte direct verband houdt met het succes van een stabiele belegging (Vastned 2011), lijkt dit een logische keus met betrekking tot een onderzoek. Dit onderzoek richt zich op de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed. Daarnaast zijn een aantal interessante invalshoeken bestudeert met betrekking tot de invloed van toerisme en cultuur op de waarde. De kern van dit onderzoek is in vraagstelling als volgt geformuleerd: Wat is de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed? date: 2013 type: Thesis type: NonPeerReviewed format: text language: nl identifier: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1868/1/Scriptie_Martijn_Beer_s2226278.pdf identifier: Beer, Martijn (2013) De kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Master thesis.