eprintid: 1868 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/18/68 datestamp: 2020-04-23 05:32:40 lastmod: 2020-04-23 05:32:41 status_changed: 2020-04-23 05:32:40 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Beer, Martijn title: De kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. ispublished: pub full_text_status: public abstract: In wetenschappelijke studies is onderzoek gedaan naar de invloed van de kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Dipasquale en Wheaton (1996) beschrijven hoe de waarde tot stand komt. Christaller (1933) geeft in zijn ‘Central place theory’ een verklaring voor het ontstaan van een kerngrootte. Hij gaat ervan uit dat consumentenpreferenties ervoor zorgen dat er verschillen ontstaan in kerngroottes. Aangezien de kerngrootte direct verband houdt met het succes van een stabiele belegging (Vastned 2011), lijkt dit een logische keus met betrekking tot een onderzoek. Dit onderzoek richt zich op de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed. Daarnaast zijn een aantal interessante invalshoeken bestudeert met betrekking tot de invloed van toerisme en cultuur op de waarde. De kern van dit onderzoek is in vraagstelling als volgt geformuleerd: Wat is de invloed van de kerngrootte op de waarde van winkelvastgoed? date: 2013 date_type: published thesis_type: master degree_programme: VG tutors_name: Vlist, A.J. van der keywords_local: winkel keywords_local: hedonic keywords_local: kerngrootte keywords_local: waarde keywords_local: vastgoed language_iso: nl titleorder: kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed dbi: 52d92f93068c5 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/VG/2013/mbeer/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-52d92f93068c5.xml date_issued: 2013-01-01 description_company: Vastned citation: Beer, Martijn (2013) De kerngrootte en de waarde van winkelvastgoed. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1868/1/Scriptie_Martijn_Beer_s2226278.pdf