eprintid: 1925 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/19/25 datestamp: 2020-04-23 05:33:20 lastmod: 2020-04-23 05:33:20 status_changed: 2020-04-23 05:33:20 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Gragt, T. van der title: De Indicatieve Werkelijkheid ispublished: pub full_text_status: public abstract: Duurzame mobiliteit is sinds het Brundlandrapport uit de jaren 90 een actueel onderwerp in Nederland. Tegenwoordig zijn er de duurzaamheidsscore.nl van het Kennisplatform Verkeer & Vervoer die elke gemeente beoordeelt op hun duurzame mobiliteit. Daarnaast heeft de Europese Commissie ook het Sustainable Urban Mobility Plan's rapport uitgebracht met aanbevelingen voor de duurzame mobiliteit binnen gemeentes. Uit de literatuur blijkt dat duurzame mobiliteit zich vooral moet focussen op sociale, economische en milieu aspecten. Daarnaast moeten systemen van indicatoren ook trends laten zien, doelstellingen en een terugkoppeling hebben naar de fase waar beleid voor duurzame mobiliteit ontwikkeld wordt. De duurzaamheidsscore van het KPVV richt zich erg op economische aspecten en mist daarbij sociale en milieu aspecten. Ook wordt het belangrijk geacht om trends in de ontwikkeling van duurzame mobiliteit inzichelijk te maken. date: 2014 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: TP tutors_name: Niekerk, F. tutors_name: Tan, W. keywords_local: gemeentes keywords_local: mobiliteit keywords_local: duurzame mobiliteitsindicatoren keywords_local: duurzaamheidsscore language_iso: nl titleorder: Indicatieve Werkelijkheid dbi: 5418427e4435d imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/TP/2014/tvandergragt/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-5418427e4435d.xml date_issued: 2014-01-01 citation: Gragt, T. van der (2014) De Indicatieve Werkelijkheid. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/1925/1/Verbeterd_opdr7_eindscriptie_T_1.docx