@phdthesis{theses_frw2085, author = {I.J.O. van Os}, title = {Energie steken in sportsponsoring}, year = {2013}, abstract = {Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de motieven achter de sponsoring van energiegelieerde bedrijven {\'e}n de rol die de geografische factoren plaatsgebondenheid, schaalniveau en afstandsverval spelen in de keuzes bij sportsponsoring. Aan de hand van enkele diepte-interviews zijn de motieven van de Stichting Energy Valley, de Energy Valley Top Club, Essent en GasTerra duidelijk gemaakt en wordt in dit onderzoek de koppeling gelegd tussen de motieven van Energy Valley, Essent en GasTerra en de motieven uit de literatuur. In het geval van Energy Valley, Essent en GasTerra speelt de geografie een belangrijke rol in het besluitvormingsproces. Voor bedrijven in de sportsponsoring in het algemeen geldt dat de schaal waarop het bedrijf haar naamsbekendheid en/of imago wil vergroten/verbeteren van invloed is op de keuze voor een sportclub.}, url = {https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2085/} }