eprintid: 2085 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/20/85 datestamp: 2020-04-23 05:35:14 lastmod: 2020-04-23 05:35:14 status_changed: 2020-04-23 05:35:14 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Os, I.J.O. van title: Energie steken in sportsponsoring ispublished: pub full_text_status: public abstract: Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de motieven achter de sponsoring van energiegelieerde bedrijven én de rol die de geografische factoren plaatsgebondenheid, schaalniveau en afstandsverval spelen in de keuzes bij sportsponsoring. Aan de hand van enkele diepte-interviews zijn de motieven van de Stichting Energy Valley, de Energy Valley Top Club, Essent en GasTerra duidelijk gemaakt en wordt in dit onderzoek de koppeling gelegd tussen de motieven van Energy Valley, Essent en GasTerra en de motieven uit de literatuur. In het geval van Energy Valley, Essent en GasTerra speelt de geografie een belangrijke rol in het besluitvormingsproces. Voor bedrijven in de sportsponsoring in het algemeen geldt dat de schaal waarop het bedrijf haar naamsbekendheid en/of imago wil vergroten/verbeteren van invloed is op de keuze voor een sportclub. date: 2013 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Campenhout, G. van keywords_local: plaatsgebondenheid keywords_local: sponsoring keywords_local: sportsponsoring keywords_local: afstandsverval keywords_local: schaalniveau language_iso: nl titleorder: Energie steken in sportsponsoring dbi: 521f35f2832fb imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2013/ijovanos/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-521f35f2832fb.xml date_issued: 2013-01-01 citation: Os, I.J.O. van (2013) Energie steken in sportsponsoring. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2085/1/Ivar_van_Os_-_s2011603.pdf