eprintid: 2143 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/21/43 datestamp: 2020-04-23 05:35:55 lastmod: 2020-04-23 05:35:55 status_changed: 2020-04-23 05:35:55 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Bennen, E.R title: Place-making door migranten ondernemingen in Groningen. ispublished: pub full_text_status: public abstract: Immigranten ondernemingen hebben gezorgd voor steeds meer verschillende smaken en geuren. Verschillende culturen worden steeds meer zichtbaar in het huidige straatbeeld. Het centrale thema in dit onderzoek is place-making door migranten ondernemingen in Groningen. Door middel van de case study van de Turkse winkel en Halal slagerij wordt duidelijk dat het een droom kan zijn om een eigen onderneming op te zetten, naast het in voorgaand onderzoek vaak genoemde economische motief. Op deze manier heeft men de mogelijkheid om geliefde producten van ‘thuis’ te verkopen. De huidige globalisering en de hiermee gepaarde nieuwsgierigheid naar andere culturen zorgt voor een groei van Nederlandse klanten. Voedsel maakt een cultuur immers uniek. Nazar draagt uiteindelijk bij aan een divers, multicultureel en kleurrijk straatbeeld. date: 2012 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Bailey, A. keywords_local: Ethnic food keywords_local: Migrant entrepreneurship keywords_local: Globalisering keywords_local: Place-making language_iso: nl titleorder: Place-making door migranten ondernemingen in Groningen. dbi: 501a52bcab16f imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2012/erbennen/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-501a52bcab16f.xml date_issued: 2012-01-01 citation: Bennen, E.R (2012) Place-making door migranten ondernemingen in Groningen. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2143/1/bachelorthesis.pdf