TY - THES Y1 - 2014/// ID - theses_frw2215 N2 - Gemeenten en zeker centra van steden binnen gemeenten zijn de laatste decennia meer en meer op elkaar gaan lijken. In elke stad is er wel een McDonalds, een Blokker en een Hema te vinden. Om deze homogeniteit tegen te gaan diversifiëren steden zich om op te vallen of steden zetten in waar ze in uitblinken. Steden zetten citymarketing in om zichzelf op de kaart te zetten. Citymarketing raakt steeds meer vervlochten in de regio: Steden zoeken sterker verbinding met hun omgeving om zich gezamenlijk (inter)nationaal op de kaart te zetten. Heerenveen wordt in dit onderzoek gezien als een sportstad met een duidelijke sportprofilering die op regionaal niveau (provinciaal niveau) in de etalage van Friesland kan staan. Een Sport Experience Center (of een andere toeristische trekplekpleister) en promotionele activiteiten zouden Heerenveen aantrekkelijker kunnen maken voor nationale toeristen. A1 - Wieland, F. UR - https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2215/ TI - Regiomarketing Heerenveen M1 - master AV - public ER -