eprintid: 2215 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/22/15 datestamp: 2020-04-23 05:36:44 lastmod: 2020-04-23 05:36:45 status_changed: 2020-04-23 05:36:44 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Wieland, F. title: Regiomarketing Heerenveen ispublished: pub full_text_status: public abstract: Gemeenten en zeker centra van steden binnen gemeenten zijn de laatste decennia meer en meer op elkaar gaan lijken. In elke stad is er wel een McDonalds, een Blokker en een Hema te vinden. Om deze homogeniteit tegen te gaan diversifiëren steden zich om op te vallen of steden zetten in waar ze in uitblinken. Steden zetten citymarketing in om zichzelf op de kaart te zetten. Citymarketing raakt steeds meer vervlochten in de regio: Steden zoeken sterker verbinding met hun omgeving om zich gezamenlijk (inter)nationaal op de kaart te zetten. Heerenveen wordt in dit onderzoek gezien als een sportstad met een duidelijke sportprofilering die op regionaal niveau (provinciaal niveau) in de etalage van Friesland kan staan. Een Sport Experience Center (of een andere toeristische trekplekpleister) en promotionele activiteiten zouden Heerenveen aantrekkelijker kunnen maken voor nationale toeristen. date: 2014 date_type: published thesis_type: master degree_programme: EG tutors_name: Steen, P.J.M. van keywords_local: regiomarketing, Heerenveen, sportregio`s language_iso: nl titleorder: Regiomarketing Heerenveen dbi: 5405d8a465292 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/EG/2014/fwieland/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-5405d8a465292.xml date_issued: 2014-01-01 citation: Wieland, F. (2014) Regiomarketing Heerenveen. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2215/1/Masterthesis_Fabian_Wieland_S1_1.pdf