TY - THES N2 - Aan de hand van 5 indicatoren is gekeken of er inzichten te verkrijgen zijn in de ruimtelijke verspreiding van ondernemers die Waddenzee-gerelateerde toeristische activiteiten organiseren. Dit is gedaan door een enquête van 24 vragen te verspreiden onder ondernemers in Nederland, Duitsland en Denemarken. Vervolgens is met beschrijvende en toetsende statistiek getracht eventuele verschillen te kunnen aantonen. De 5 gebruikte indicatoren zijn: - (variatie in) aanbod - locatiekeuze-factoren - plaats in de Tourism Global Value Chain - mogelijke spill-overs door ondernemerschap - verschillen in beleid Uit de uitgevoerde analyses bleek dat er significante verschillen in aanbod waren, locatiekeuze-factoren gelijk beoordeeld werden, het toerisme in het Waddenzee-gebied nauwelijks gefragmenteerd is, er verschillen bestaan in de mate waarin ondernemers hun contacten met branchegenoten waarderen en dat er een groot verschil is in de waardering van wetgeving tussen Nederland en Duitsland. AV - public UR - https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2223/ A1 - Glastra, D.Y. TI - Toeristisch ondernemerschap in het Waddenzee-gebied. De organisatie van Waddenzee-gerelateerde activiteiten: een verkennende internationale vergelijking. Y1 - 2015/// M1 - bachelor ID - theses_frw2223 ER -