%D 2011 %L theses_frw2238 %X Vanuit de vraag en behoefte van Goudappel Coffeng BV om hun kennis en inzicht te vergroten in het functioneren van winkelgebieden, hen ik onderzoek gedaan naar de attractie factoren van winkelgebieden. Als basis voor het onderzoek heb ik gebruik gemaakt van de gegevens uit het koopstromen onderzoek Randstad 2004. Met behulp van een meervoudige regressieanalyse is het verband onderzocht tussen de kenmerken van de winkelgebieden en de waardering van de consument, de subjectieve variabelen, onderverdeeld in:  Compleetheid winkelaanbod  Sfeer & uitstraling winkelgebied  Bereikbaarheid per openbaar vervoer  Bereikbaarheid per auto  Parkeer mogelijkheden  Parkeertarief Resultaat De variabelen ‘aanbod m2 groep 22’ en ‘waardering sfeer & uitstraling’ zijn de grootste verklarende variabelen voor de attractiviteit. De uitkomst geeft daarmee een ‘traditioneel beeld’, de consument komt vanuit een behoefte en kiest voor een winkelgebied die daar het beste in voorziet. %A Otto Wiecher Siebert %T Het functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden.