eprintid: 2238 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/22/38 datestamp: 2020-04-23 05:37:01 lastmod: 2020-04-23 05:37:02 status_changed: 2020-04-23 05:37:01 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Siebert, Otto Wiecher title: Het functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden. ispublished: pub full_text_status: public abstract: Vanuit de vraag en behoefte van Goudappel Coffeng BV om hun kennis en inzicht te vergroten in het functioneren van winkelgebieden, hen ik onderzoek gedaan naar de attractie factoren van winkelgebieden. Als basis voor het onderzoek heb ik gebruik gemaakt van de gegevens uit het koopstromen onderzoek Randstad 2004. Met behulp van een meervoudige regressieanalyse is het verband onderzocht tussen de kenmerken van de winkelgebieden en de waardering van de consument, de subjectieve variabelen, onderverdeeld in:  Compleetheid winkelaanbod  Sfeer & uitstraling winkelgebied  Bereikbaarheid per openbaar vervoer  Bereikbaarheid per auto  Parkeer mogelijkheden  Parkeertarief Resultaat De variabelen ‘aanbod m2 groep 22’ en ‘waardering sfeer & uitstraling’ zijn de grootste verklarende variabelen voor de attractiviteit. De uitkomst geeft daarmee een ‘traditioneel beeld’, de consument komt vanuit een behoefte en kiest voor een winkelgebied die daar het beste in voorziet. date: 2011 date_type: published thesis_type: master degree_programme: VG tutors_name: Nozeman, Prof. dr. E.F. tutors_name: Scheerder, drs. G.F. keywords_local: consumentenwaarderingen keywords_local: waarderingen keywords_local: attractiefactoren keywords_local: winkelgebieden keywords_local: koopstromen language_iso: nl titleorder: functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden. dbi: 4eb1420715e57 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/VG/2011/owsiebert/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-4eb1420715e57.xml date_issued: 2011-01-01 description_company: Goudappel Coffeng B.V. citation: Siebert, Otto Wiecher (2011) Het functioneren van winkelgebieden: de attractiefactoren nader beschouwd. Een confrontatie van consumentenwaarderingen met de kenmerken en eigenschappen van winkelgebieden. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2238/1/Masterthesis_Wietse_Siebert.pdf