eprintid: 2254 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/22/54 datestamp: 2020-04-23 05:37:14 lastmod: 2020-04-23 05:37:14 status_changed: 2020-04-23 05:37:14 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Faber, K. title: Leidt onveiligheid tot veiligheid? ispublished: pub full_text_status: public abstract: Shared space is een verkeerskundig concept waarbij de verblijfsruimte wordt gecombineerd met de verkeersruimte. Daarnaast wordt er zo min mogelijk gebruik gemaakt van de traditionele sturende verkeerselementen maar wordt de verantwoordelijkheid in het verkeer bij de verkeersgebruikers zelf gelegd. De verkeerssituatie wordt met opzet een chaotischer en ‘gevaarlijker’ gemaakt, zodat de verkeersgebruiker zijn gedrag op de situatie aanpast en de verkeerssituatie uiteindelijk veiliger wordt. Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de praktische uitwerking van shared space in twee verschillende cases, namelijk Drachten en Haren. Leidt het vergroten van de subjectieve veiligheid tot een verandering in het gedrag van de verkeersdeelnemer en leidt dit tot veiliger verkeerssituatie? date: 2016 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Kapinga, L. keywords_local: verkeerskunde keywords_local: subjectieve veiligheid keywords_local: shared space keywords_local: haren keywords_local: drachten language_iso: nl titleorder: Leidt onveiligheid tot veiligheid? dbi: 57dbba382c205 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2016/kfaber/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-57dbba382c205.xml date_issued: 2016-01-01 citation: Faber, K. (2016) Leidt onveiligheid tot veiligheid? Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2254/1/BachelorScriptieKristianFaber_1.pdf