eprintid: 2258 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/22/58 datestamp: 2020-04-23 05:37:16 lastmod: 2020-04-23 05:37:16 status_changed: 2020-04-23 05:37:16 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Hesselink, K.A. title: Leefbare binnensteden: pop-up stores als driver van een winkellandschap in transitie? ispublished: pub full_text_status: public abstract: Deze studie brengt het veranderende winkellandschap en het pop-up store fenomeen bijeen, en geeft antwoord op de vraag: hoe pop-up stores in een veranderd winkellandschap kunnen bijdragen aan de leefbaarheid van binnensteden. De binnenstad van Groningen is hiervoor als casestudy gebruikt. De studie concludeert dat pop-up stores zowel directe als indirecte effecten hebben op het winkelgebied. Direct doordat het de leegstand heeft gecamoufleerd waardoor straten weer opbloeiden en het nieuw ondernemerschap heeft gestimuleerd. Indirect doordat het pop-up store fenomeen tot een transitie in het winkellandschap heeft geleidt. Pop-up heeft laten zien waar de retail naar toe moet en het heeft gezorgd voor meer alternatieve huurmodellen. date: 2015 date_type: published thesis_type: master degree_programme: SP tutors_name: Kann, F. van keywords_local: winkelgebied; binnenstad; winkeliers; leefbaarheid; pop-ups language_iso: nl titleorder: Leefbare binnensteden: pop-up stores als driver van een winkellandschap in transitie? dbi: 560bcd95315dd imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/Plan/2015/kahesselink/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-560bcd95315dd.xml date_issued: 2015-01-01 citation: Hesselink, K.A. (2015) Leefbare binnensteden: pop-up stores als driver van een winkellandschap in transitie? Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2258/1/Hesselink_Klaas_definitief_mas_1.pdf