@phdthesis{theses_frw2457, title = {Beelden van Terschelling; Een onderzoek naar het destination image van een Waddeneiland}, author = {A. A. Boer}, year = {2013}, url = {https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2457/}, abstract = {In dit onderzoek staat het destination image van het Waddeneiland Terschelling centraal. Het destination image is het beeld van een bestemming dat toeristen hebben gekregen door hun indrukken, idee{\"e}n en overtuigingen (Crompton, 1979, in Hosany, 2006). Er zijn met zes ondernemingen en {\'e}{\'e}n destination management organisation diepte-interviews gehouden waarmee is onderzocht hoe hun promotie bijdraagt aan het destination image van Terschelling. Daarnaast zijn er 183 websites van toeristische ondernemingen geanalyseerd en beoordeeld op 26 eigenschappen. Ook met deze websites wordt er namelijk een bijdrage geleverd aan het destination image. Uit de interviews blijkt dat het destination image dat men wil neerzetten verschilt per onderneming en afhankelijk is van de doelgroep en hetgeen aangeboden wordt. Daarnaast blijken uit de websiteanalyse verschillen te zitten in het type onderneming en de locatie van de onderneming. Ondanks deze verschillen ontstaat er toch een positief destination image naar de toerist toe, aangezien het aantal toeristen stijgt.} }