eprintid: 2526 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/25/26 datestamp: 2020-04-23 05:40:23 lastmod: 2020-04-23 05:40:23 status_changed: 2020-04-23 05:40:23 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: van Beek, S. title: Transit-oriented development, typisch Nederlands? ispublished: pub full_text_status: public abstract: De roep om duurzaam mobiliteitsbeleid wordt steeds luider. Een manier om een modal shift te bewerkstelligen is met behulp van transit-oriented development. Dit Amerikaanse concept richt zich op ruimtelijke ontwikkeling op loopafstand vanaf OV-knooppunten. Echter is in Nederland de fiets een veel prominenter vervoersmiddel. De vraag in dit onderzoek is daarom of de potentie van TOD op fietsafstand niet groter is in Nederland. Er kwamen een aantal belangrijke resultaten naar voren. De traditionele variant van TOD heeft over het algemeen veel potentie als gekeken wordt naar de banendichtheid en de diversiteit binnen loopafstand van treinstations. De Nederlandse variant van TOD die gecorrigeerd is voor de fietsafstand bleek vooral veel potentie te hebben als gekeken wordt naar de bevolkingsdichtheid op fietsafstand en het stedelijk design. Hierbij gaat het om groen en de aanwezigheid van fietsenstallingen op een fietsafstand van 2 kilometer. Beide varianten blijken dus potentie te hebben op verschillende gebieden. date: 2016 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: TP tutors_name: Niekerk, F. keywords_local: Fietsafstand keywords_local: Dichtheid keywords_local: Diversiteit keywords_local: Stationsgebieden keywords_local: Transit-oriented development keywords_local: TOD keywords_local: Loopafstand keywords_local: Nederlandse variant TOD language_iso: nl titleorder: Transit-oriented development, typisch Nederlands? dbi: 57ce830758b00 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/TP/2016/svanbeek/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-57ce830758b00.xml date_issued: 2016-01-01 description_company: Rijksuniversiteit Groningen, Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen citation: van Beek, S. (2016) Transit-oriented development, typisch Nederlands? Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2526/1/Bachelorscriptie_Sven_van_Beek_1.pdf