TY - THES UR - https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2573/ M1 - bachelor N2 - Door een verhoogde complexiteit en veranderende maatschappelijke eisen treedt er veelvuldig een mismatch op tussen het sociale deel (institutioneel) en het technische deel (het fysieke aspect) van infrastructuurnetwerken. Om een brug te slaan tussen het technische en sociale deel wordt er vanuit de theorie ingezet op integrale ruimtelijke planning. Echter is er weinig ervaring met deze aanpak. Waterschap Rivierenland heeft door middel van een ontwikkeld asset management een poging gedaan om binnen een dijkversterkingsproject een antwoord te vinden op de vraag op welke manier onderling gerelateerde actoren en omliggend gebied te includeren in het project. Door beleidsmatig te sturen op coproductie en externe integratie van functies in het gebied wordt er getracht de algehele kwaliteit van het dijkversterkingsproject te verbeteren. Directe betrokkenen zijn positief over deze planningsvorm en er heerst de verwachting dat deze aanpak een hoge kwaliteit binnen het project garandeert. AV - public TI - Dijkversterking Gorinchem-Waardenburg: De dijk van ons allemaal? Een analyse over de integraliteit van de planning van het dijkversterkingsproject Gorinchem-Waardenburg. Y1 - 2018/// A1 - Mastrigt, C. van ID - theses_frw2573 ER -