eprintid: 2955 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/29/55 datestamp: 2020-04-23 05:45:21 lastmod: 2020-04-23 05:45:21 status_changed: 2020-04-23 05:45:21 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Latuputty, S P title: Place-making in de Toko Semarang, een case study over de rol van de "thuiscultuur" in een Indonesische onderneming ispublished: pub full_text_status: public abstract: Deze bachelorthesis is een onderzoek in de vorm van een case study naar de rol van de Indonesische cultuur in een Indonesische onderneming in Groningen, Nederland. Met name het gebruik van place-making in deze migrant entrepreneurship wordt nader onderzocht onder de hoofdvraag: "Op welke manieren wordt place-making toegepast in de Toko Semarang?" Hiervoor zijn voornamelijk kwalitatieve onderzoeksmethoden gebruikt. Het onderzoek bevat drie diepte-interviews, twee observaties en gebruik van fotografisch materiaal. Daarnaast is een literatuuronderzoek opgezet, om het theoretische kader van het onderzoek te vormen. Uit resultaten blijkt dat de onderneming is opgezet door een eerste generatie Indonesische migrant, die Indonesiƫ als zijn "thuis"beschouwd. place-making komt in veel aspecten voor; Indonesisch personeel, cultuurobjecten bekleden de onderneming en er wordt Indonesisch gesproken. Geconcludeerd kan worden dat er bij de ondernemer sprake is van Topophilia, Sense of Place en Territoriality. Place-making wordt zowel voor klant als eigen doeleinden ingezet. date: 2012 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Bailey, A keywords_local: sense of place keywords_local: territoriality keywords_local: topophilia keywords_local: ondernemen keywords_local: sociaal capitaal keywords_local: social capital keywords_local: social network keywords_local: sociaal netwerk keywords_local: migrant entrepreneurship keywords_local: social embeddedness keywords_local: migratie keywords_local: place-making keywords_local: geografie keywords_local: cultuur keywords_local: cultural capital keywords_local: cultureel kapitaal keywords_local: bachelorthesis keywords_local: Indonesisch keywords_local: Indonesiƫ keywords_local: migranten keywords_local: migrant language_iso: nl titleorder: Place-making in de Toko Semarang, een case study over de rol van de "thuiscultuur" in een Indonesische onderneming dbi: 50d03a84e4af3 imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2012/splatuputty/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-50d03a84e4af3.xml date_issued: 2012-01-01 description_company: Rijksuniversiteit Groningen citation: Latuputty, S P (2012) Place-making in de Toko Semarang, een case study over de rol van de "thuiscultuur" in een Indonesische onderneming. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2955/1/Final_Version_Bachelorthesis_s_1.pdf