eprintid: 2976 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/29/76 datestamp: 2020-04-23 05:45:36 lastmod: 2020-04-23 05:45:36 status_changed: 2020-04-23 05:45:36 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Pol, J.R. van der title: Het gebruik van gedragstheorie ter vermindering van hinder bij tijdelijke infrastructuur ispublished: pub full_text_status: public abstract: In deze scriptie wordt gekeken of bepaalde maatregelen consequenties hebben op gedragskeuzes die weer invloed hebben op de effectiviteit van de tijdelijke infrastructuur van de N31 Harlingen. Hiervoor wordt de theorie van planmatig gedrag gebruikt. Door middel van enquêtes en interviews in combinatie met de theorie van planmatig gedrag blijkt dat er vooral met behulp van maatregelen met betrekking tot; communicatie, duidelijkheid en veiligheid en positieve beeldvorming, gedrag beïnvloed kan worden. Maatregelen met betrekking tot doorstroming, bereikbaarheid en gewenning/stabiliteit zijn minder geschikt om gedragskeuzes te beïnvloeden. date: 2017 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: TP tutors_name: Niekerk, F. keywords_local: Gedrag keywords_local: Tijdelijke infrastructuur keywords_local: Theorie van planmatig gedrag keywords_local: N31 Harlingen language_iso: nl titleorder: Gebruik van gedragstheorie ter vermindering van hinder bij tijdelijke infrastructuur dbi: 59896d27e043b imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/TP/2017/jrvanderpol/ import_source_file: theses-frw-20200422132455-59896d27e043b.xml date_issued: 2017-01-01 citation: Pol, J.R. van der (2017) Het gebruik van gedragstheorie ter vermindering van hinder bij tijdelijke infrastructuur. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/2976/1/scriptie_Jessica_S2773120_fina_1.pdf