eprintid: 519 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/05/19 datestamp: 2020-04-23 05:17:25 lastmod: 2020-04-23 05:17:25 status_changed: 2020-04-23 05:17:25 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Groen, J.G. title: De rol van sport op de imagoverandering van een stad ispublished: pub full_text_status: public abstract: Sport kan de manier waarop steden door mensen worden ervaren beïnvloeden. Ook kan het door citymarketing gebruikt worden om haar doelen te bereiken. In dit onderzoek is gekeken naar de rol die sport heeft op het imago wat bewoners van Zwolle ervaren. Er is een focus gelegd op interne citymarketing, omdat dit door onder andere Hospers gezien wordt als belangrijker dan het aantrekken van nieuwkomers. Op basis van interviews en een focusgroep is de data verzameld onder de respondenten. Het intern imago wat door bewoners wordt ervaren wordt door sport, en met name het sportsucces van onder andere PEC Zwolle de laatste jaren positief beïnvloed. Sport speelt echter bij de projectie van het extern imago door onder andere Zwolle Marketing geen belangrijke rol, alleen PEC Zwolle wordt gebruikt voor naamsbekendheid. date: 2014 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Campenhout, G. van keywords_local: interne citymarketing keywords_local: stedelijk imago keywords_local: citymarketing keywords_local: imago keywords_local: sport language_iso: nl titleorder: rol van sport op de imagoverandering van een stad dbi: 53f5d3e6c7a6b imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2014/jggroen/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-53f5d3e6c7a6b.xml date_issued: 2014-01-01 citation: Groen, J.G. (2014) De rol van sport op de imagoverandering van een stad. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/519/1/Bachelorscriptie_Herkansing_Ei_1.pdf