eprintid: 562 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/05/62 datestamp: 2020-04-23 05:17:53 lastmod: 2020-04-23 05:17:53 status_changed: 2020-04-23 05:17:53 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Miedema, A.C. title: De rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling ispublished: pub full_text_status: public abstract: Dit is een evaluatief casestudy onderzoek naar de rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling. De hoofdvraag van dit onderzoek luidt: Wat zijn de belangrijkste factoren van place branding om tijdelijke organische gebiedsontwikkeling te ondersteunen en aan te jagen? Er zijn drie cases onderzocht: het Open Lab Ebbinge in Groningen, de Wagenwerkplaats in Amersfoort en Zandfoort aan de Eem in Amersfoort. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat met name open communicatie en goede samenwerking met bewoners, gebruikers, ondernemers, de grondeigenaar en de gemeente van belang zijn. Vooral de relatie met de gemeente is van groot belang. Gemeenten kunnen tijdelijke organische gebiedsontwikkeling faciliteren en stimuleren door middel van place branding. Een gezamenlijke visie op het gebied is hierbij erg belangrijk. Wanneer gemeente en initiatiefnemers hetzelfde doel voor ogen hebben, kunnen ze hun krachten bundelen. Tevens kunnen gemeenten tijdelijke organische gebiedsontwikkeling gebruiken als een onderdeel van place branding. date: 2016 date_type: published thesis_type: master degree_programme: SP tutors_name: Rauws, W.S. keywords_local: Open Lab Ebbinge keywords_local: place branding keywords_local: tijdelijk ruimtegebruik keywords_local: tijdelijke organische gebiedsontwikkeling keywords_local: Wagenwerkplaats keywords_local: Zandfoort aan de Eem language_iso: nl titleorder: rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling dbi: 56aa14872132f imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ma/Plan/2016/acmiedema/ import_source_file: theses-frw-20200422132454-56aa14872132f.xml date_issued: 2016-01-01 citation: Miedema, A.C. (2016) De rol van place branding bij tijdelijke organische gebiedsontwikkeling. Master thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/562/1/Masterthesis_De_rol_van_place__1.pdf