TY - THES AV - public UR - https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/607/ ID - theses_frw607 Y1 - 2013/// N2 - Door de economische crisis wordt het steeds belangrijker om kritisch te kijken naar sponsoring. Motieven om te sponsoren zijn het verkrijgen van naamsbekendheid, vergroten van de omzet en binding krijgen met de doelmarkt. Het is voor sponsoring belangrijk om naar het juiste schaalniveau te kijken. De doelstellingen van sponsoren moeten overeenkomen met het schaalniveau waarop hij actief is. Bedrijven zijn bij hun keuze voor een sportvereniging locatieafhankelijk of locatieonafhankelijk. Dit hangt af van waar ze hun omzet vandaan halen en de geografische nabijheid van de sportlocatie. In dit onderzoek wordt aan de hand van een casestudy gekeken of deze theorieën met de praktijk overeenkomen . Tevens wordt gekeken welke rol de locatie van de sportvereniging speelt in de beslissing die sponsoren van G.S.V.V. Veracles hebben gemaakt. De resultaten laten zien dat de sponsoren nog weinig stil staan bij de rol van locatie maar dat het wel van belang kan zijn. A1 - Stutterheim, T.H. TI - De rol van locatie in de sponsoring van sportverenigingen op kleine schaal. Een casestudy over sponsoring van een volleybalclub in Groningen M1 - bachelor ER -